• Kalendarium

    Czwartek, 2021-04-22

    Imieniny: Łukasza, Kai

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 751873
    • Do końca roku: 253 dni
    • Do wakacji: 64 dni

WRZESIEŃ 2020

Gazetka „Motyle” Wrzesień 2020

 

Zaczynamy kolejna przygodę ,jaką jest nowy rok przedszkolny . Wasze dzieci są już w najstarszej grupie „Motyle” . Dla wielu dzieci powrót do przedszkola po długiej przerwie był od dawna oczekiwany , w innych budził obawy . Postaramy się aby dzieci czuły się dobrze , były zawsze uśmiechnięte , radosne i oczywiście dobrze przygotowały się do podjęcia obowiązku szkolnego .

Wychowawczynie :

Maria K , Beata Ż

 

Tematyki

I . Witajcie w przedszkolu

Przypomnimy sobie plan dnia , poznamy nową salę, wyposażenie kącików tematycznych , karty pracy „ Odkrywam siebie” . Nauczymy się piosenki o ty samym tytule. Oczywiście jak co roku stworzymy wspólnie nasz grupowy „Kodeks przedszkolaka” aby dobrze nam się współpracowało w czasie zabaw i zajęć . Oczywiście poznamy i będziemy przestrzegać zasady higieny i bezpieczeństwa związane z epidemia koronowirusa Covid 19

Poznamy nowe znaczki , nauczymy sią podpisywać imieniem , zrobimy wizytówki . Lepiej się poznamy – opowiemy o swoim wyglądzie , zainteresowaniach, ulubionych czynnościach . Przypomnimy sobie zabawy integrujące z zeszłego roku i poznamy nowe. Nazwiemy części ciała ( prawa i lewa strona)

II. Droga do przedszkola

Utrwalimy i pogłębimy wiedzę dotyczącą bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym i pieszym. Poznamy 5 zasad przechodzenia przez jezdnię bez sygnalizacji. Zwrócimy uwagę na rozwój techniki ( dawne i obecne pojazdy) Poznamy prace policjanta , nauczymy się odczytywać znaki drogowe , Przypomnimy sobie ważne informacje na temat samochodów specjalnych , ich znaczenia dla społeczności ,numery alarmowe, nauczymy się jak rozmawiać z dyspozytorem aby wezwać pomoc. Utrwalimy adres zamieszkania ( własny – przedszkola) . Chętne dzieci mogą nauczyć się numerów telefonów do rodziców

III. Nadeszła jesień

Będziemy obserwować zmiany w przyrodzie – szczególnie w parku i lesie , nazywać rośliny i zwierzęta , gromadzić dary jesieni i wykorzystywać je do zabaw matematycznych , rytmicznych , plastycznych. Poznamy budowę liścia , nazwy niektórych drzew , dowiemy się jak roślina pobiera wodę i tym samym dlaczego liście zmieniają kolor. Poznamy drzewa iglaste- długości igieł , kształt szyszek . Wyjaśnimy znaczenie drzew dla ludzi i zwierząt , a tym samym powody dla których powinniśmy o nie dbać . Wyjaśnimy pojęcie rezerwat przyrody , ochrona przyrody . Nauczymy się rozpoznawać grzyby jadalne i trujace.

IV . Co robią zwierzęta jesienią?

Poznamy zwierzęta pól , lasów , parku . owady, ptaki itp.

Wyjaśnimy jak niektóre z nich przygotowują się do zimy i dlaczego to robią . Pomogą nam w tym filmy edukacyjne, wiadomości internetowe , encyklopedie przyrodnicze wiersze i opowiadania, tablice informacyjne . Wzbogacimy wiedzę na temat ich sposobów odżywiania się , zwyczajów odlotu ptaków , zapadanie w sen zimowy itp.

Nauczymy się budować zdania o zwierzętach i liczyć ilość wyrazów w zdaniu. Odgadywać nazwy zwierząt z pierwszych głosek w wyrazach

 

Piosenka – „ Odkrywam siebie

 

  1. Dlaczego lubię jabłka i gruszki

A wcale nie chcę zjadać pietruszki

Dlaczego czasem mnie boli brzuszek

to jest ciekawe – wiedzieć to muszę

 

Ref Odkrywam siebie , poznaję siebie

Chcę więcej wiedzieć , o sobie wiedzieć chcę ( 2razy)

 

  1. Lubię się cieszyć , nie lubię smucić

Miło gdy mama piosenki nuci

i chociaż bardzo boje się burzy

to lubię brodzić w dużej kałuży

 

 

Ref Odkrywam siebie , poznaję siebie

Chcę więcej wiedzieć , o sobie wiedzieć chcę ( 2razy)

 

 

  1. Pokrzywa parzy a fiołek pachnie

Jak się to dzieje , że tak właśnie

Muszę to poznać i poznać siebie

Bo jest to ważne dla mnie i Ciebie

 

Ref Odkrywam siebie , poznaję siebie

Chcę więcej wiedzieć , o sobie wiedzieć chcę ( 2razy)

 

 

Język angielski – poniedziałek 10.30- 10.00 , piątek 11.00 – 11.30

Religia – poniedziałek , środa 8.00- 8.30

Konsultacje indywidualne dla rodziców – pierwszy poniedziałek miesiąca – 15.30 – 16.30

 

Przygotowanie do szkoły

- czytanie globalne wyrazów

- głoskowanie imion , nazw zwierząt , ptaków . liczenie głosek

- układanie zdań z określonym wyrazem , liczenie wyrazów zdaniu

- układanie modelu wyrazu z nakrywek

- kreślenie szlaczków ,rozwiązywanie labiryntów

- ustalanie równoliczności ( tyle samo)

- liczebniki porządkowe do 6