-
Kalendarium
Czwartek, 2021-04-22
Imieniny: Łukasza, Kai
-
Statystyki
- Odwiedziny: 752155
- Do końca roku: 253 dni
- Do wakacji: 64 dni
LISTOPAD 2020
Promyczki
Listopad 2020
10.11.2020 r. – Uroczystość z okazji Święta Niepodległości - prosimy, aby dzieci przyszły do przedszkola odświętnie ubrane.
Tydzień 1 Jesienne nastroje
-
utrwalanie nazw pór roku;
-
zapoznanie z literą i: małą i wielką, drukowaną i pisaną;
-
zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie;
-
rozwijanie umiejętności liczenia; zapoznanie z trójkątem;
-
zapoznanie z nazwą aktualnego miesiąca.
Tydzień 2 Dbamy o zdrowie, realizacja programu „Mamo, tato wolę wodę
-
uświadomienie konieczności dbania o własne zdrowie,
-
dostrzeganie roli lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi,
-
zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
-
uświadamianie znaczenia zdrowia dla każdego człowieka,
-
zachęcanie dzieci do spożywania zdrowej żywności,
-
uświadomienie potrzeby picia dużej ilości wody mineralnej, wyjaśnienie jej wpływu na zdrowie,
-
zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5,
-
poznawanie nazw posiłków i pór dnia.
Tydzień 3 Moje domowe zwierzątko
-
poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, zapewnienia wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer,
-
zapoznanie z literą d: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
-
zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem,
-
poznawanie swoich praw i obowiązków,
-
poznawanie właściwości magnesu.
Tydzień 4 Urządzenia elektryczne
-
zapoznanie z literą k: małą i wielką, drukowaną
-
zwracanie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym,
-
poznawanie różnych sposobów otrzymywania energii.
-
poznawanie złych przewodników ciepła i dobrych przewodników ciepła,
-
poznawanie zasad działania wybranych urządzeń, np. odkurzacza, miksera, ekspresu, i zasad bezpiecznego korzystania z nich
-
korzystanie z wybranych urządzeń gospodarstwa domowego przy udziale osoby dorosłej,
-
poznawanie urządzeń gospodarstwa domowego,
-
dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom,
Wiersz do nauki
W historii Polski, tak się składa,
był kiedyś ponad wiek niewoli.
Jedenastego listopada,
nasz kraj z niewoli się wyzwolił.
I wtedy myśl powstała taka,
by przez szacunek dla przeszłości,
ten dzień na zawsze dla Polaka,
pozostał Dniem Niepodległości.
Piosenka do nauki
1.Flaga biało-czerwona
na wietrze roztańczona,
niosą ją polskie dzieci,
a orzeł nad nimi leci.
Ref: Przed nami szeroko otwarta,
przyszłości czysta karta,
a Bóg, honor i Ojczyzna,
to nasza ojcowizna !
2. Flaga biało-czerwona
bliznami naznaczona.
Wciąż pamiętać musicie:
za Polskę dawano życie.
Ref: Przed nami szeroko otwarta,
przyszłości czysta karta,
a Bóg, honor i Ojczyzna,
to nasza ojcowizna !
W jaki sposób zachęcać dzieci do picia wody?
Źródło https://wolewode.pl/dla-rodzicow/jak-zachecac-dzieci-do-picia-wody/
„Mamo! Nie chcę pić wody! Wolę oranżadę!” – tę formułkę zna prawie każdy rodzic. Niestety, w porównaniu z kolorowymi, słodkimi i gazowanymi napojami woda to dla dzieci nudna konieczność. Jest bezbarwna, nie ma intensywnego smaku i zachwycających bąbelków. Żeby dziecko częściej po nią sięgało, my rodzice powinniśmy już od najwcześniejszych lat przyzwyczajać je do jej picia.
Świećmy przykładem! To najprostszy i bardzo skuteczny sposób, aby nauczyć nasze pociechy nawyku picia wody i zasad zdrowego odżywiania. Sami sięgajmy po nią w ich obecności, zamiast rozkoszować się słodkim smakiem herbaty czy innych napojów. Unikajmy też frytek i hamburgerów. Pokażmy im, że owoce i warzywa powinny być stałym elementem naszych posiłków. Dzieci lubią naśladować rodziców, dlatego naturalną koleją rzeczy będą robić to co my.
Gdy dzieci proszą o coś do picia, podajmy im szklankę wody. Jeżeli będą grymasić, zastosujmy pewien „podstęp”. Dodajmy do wody odrobinę świeżego soku z cytryny, pomarańczy czy mandarynki. Dzięki temu woda nabierze ciekawego dla dziecka smaku i chętniej ją wypije. Wykorzystajmy papierowe słomki i kolorowe kubki – to gadżety, które dodatkowo uatrakcyjnią wodę.
Dzieci uwielbiają bawić się wodą! Kałuże pod wanną w trakcie kąpieli czy na kuchennej posadzce pod zlewem podczas zabaw w przelewanie jej z jednego naczynia do drugiego to niemalże codzienność. Skorzystajmy z tego! Rozmawiajmy z nimi o tym, jak ważna jest dla otaczającego nas środowiska, jakie ma właściwości i zastosowania. Wytłumaczmy im, że bez wody nie byłoby nas, roślin i zwierząt. Dzięki temu dziecko ją doceni, a być może będzie też dbało, aby nie marnowała się w domu.
Sami inicjujmy zabawy i przeprowadzajmy mini-eksperymenty zgodnie z zasadą, że najlepsza woda dla dzieci to ta, która kojarzy się im z przyjemnością i rozwija w nich zdolności emocjonalno-poznawcze. Puszczanie baniek mydlanych, mokre harce w ogródku, wspólne podlewanie roślin, barwienie cieczy farbami, przelewanie jej do naczyń o różnych kształtach to sprawdzone sposoby na wzbudzenie zainteresowania najmłodszych.
Stosując się do powyższych wskazówek, z pewnością osiągniemy o wiele bardziej wymierne rezultaty niż prowadząc politykę nakazów i zakazów. Do dzieci należy podchodzić życzliwie, rozważnie i z pomysłem. Tylko wtedy nasz wysiłek nie pójdzie na marne. Ta prawda dotyczy także wody.